Ipotetica descriere a iubirii


Dacă Ahile ar fi fost fratele meu și mi-ar fi spus să mergem să murim în luptă

I-aș fi spus direct

Băi Ahile, băi fratele meu, am eu timp de prostiile voastre?

Iubesc atât de mult o femeie, încât fac ceva pe toate triremele voastre

Pe toate scuturile și pe toate sulițele voastre.

Uneori mi-e atât de dragoste încât albul oasele mi se zbârcește de durere.

 

Dacă Iulius Caius Cesar ar fi fost tatăl meu

Și mi-ar fi spus să mergem să cucerim Hispania

I-aș fi spus ca unui simplu cetățean

Băi Caius, băi tată, am eu timp de provinciile tale?

Mi-e atâta dragoste, încât nu dau nici măcar un ban de aramă coclită

Pe toate legiunile tale și pe toată strategia ta de luptă.

Am eu timp de cuceririle tale?

Am o iubire atât de mare, încât uit uneori cum se numește Planeta asta pe care stau.

 

Dacă Isaac Newton ar fi fost vărul meu cel mai bun

Și mi-ar fi spus să mergem să vedem cum merele cad din cer

I-aș fi spus aproape nervos

Băi Isaac, băi vărule, am eu timp de fizică acum?

Du-te liniștit și stai la umbră în livadă, eu sunt aici pentru alt scop

Oricum, între noi doi, iubirea e mai puternică decât forța gravitațională.

Ți-o zic așa, ca să-nțelegi că iubirea mea e mai puternică decât toate cifrele din formulele tale

 

Dacă Albert Einstein ar fi fost unchiul meu de tată

Și mi-ar fi spus că are toate răspunsurile luminii

I-aș fi spus binevoitor

Băi Albert, băi unchiule, am eu timp de altă lumină acum?

Crezi că dacă aș fi orb, n-aș mai putea iubi la fel?

Prostii, lumina e la fel în toate galaxiile, toate se duc spre roșu, mai contează că

Lumina se îndoaie sau nu?

Cui îi pasă?

Uneori mi-e atât de dragoste încât albul oaselor mi se zbârcește de durere.

 

Dacă Adolf Hitler ar fi fost un coleg de bancă din generală

Și mi-ar fi cerut să cuceresc Parisul.

I-aș fi spus isteric

Băi Hitler, tu ești tâmpit?

Fac ceva pe toate discursurile tale și pe tot armata ta de tancuri

Iubita mea e mai puternică decât toate diviziile tale de blindate și decât toate submarinele tale

Mă poate salva din fața oricărei armate, oricărei, mă-nțelegi?

 

Dacă Iisus ar fi fost cel mai bun prieten al meu în viață

Și mi-ar fi spus să mergem să predicăm iubirea printre oamenii săraci, printre orbi, printre muribunzi

I-aș fi spus zâmbind

Băi Iisus, băi prietenul meu, eu asta fac chiar acum.

Îmi predic propria mea iubire, nu se vede cu ochiul liber?

Și m-ar fi înțeles, pentru că dragostea mea nu are legătură cu absolut nimic

Doar cu tine, atât.

Amin.

Lasă un răspuns

