Destinul poeților în România


Aseară, când am fost să casc gura la Sun Plaza, mi-am uitat portofelul pe bordura din fața mall-ului. Fumam o țigară și mă uitam atent după o brunetă cu fundul mare care a venit direct la mine să-mi ceară un foc. Direct la mine. O tipă categoria lux, splendoare de mall, lux-lux! M-am fâsticit, am băgat mâna prin toate buzunarele, am mai băgat o dată, nimic, nici urmă de brichetă. Atunci ea, bruneta voluptoasă, mi-a luat direct țigarea din mână și a aprins-o pe a ei. A zâmbit, mi-a spus ceva de genul: ”Merci, domnule!” și a dispărut pe ușa rotativă de la mall mișcând lasciv din fund. Am înghițit de două ori în sec, regulamentar, mi-am scos portofelul zăpăcit din buzunarul de la spate să văd dacă am bani de două cafele la terasă. Îmi luase mințile, evident că uitasem că aveam doar doi lei singuri și triști, cât să mă întorc acasă cu maxi-taxi. Așa că am înjurat toate Starbucksurile din lumea asta că nu dau și cafea pe datorie. M-am oprit din înjurat de abia când am ajuns acasă, că de nervi am plecat pe jos spre casă, să mă răcoresc de nervi. Am intrat în hol, m-am dus direct la bucătărie să-mi aprind o țigară! Nu-mi revenisem încă din sărăcie, tot doi lei mici și urâți aveam în portofel. O să mor sărac. Hmmm! Oare? Am fumat o țigare, două. După a treia m-am dus să mă schimb de blugii largi și cu multe buzunare. I-am scos de pe mine și am realizat grozăvia. Portofelul meu nu mai era în buzunarul de la spate. La dracuuuuuuuuuuuuuuuuu`! Ahhhhhh! Știu și unde l-am uitat. Prostule, care ești atât de prost! Prostule, care ești zevzec! Prostule, care te-nmoi când vezi femei frumoase pe stradă! L-ai uitat pe bordură când ai scos portofelul să te uiți după bani! Sperai într-un Dumnezeu al săracilor să-ți umple într-o secundă portofelul, nu?! Na, săracule, descurcă-te acum! Să te vedem! Cum ajungi tu acum la mall, e aproape miezul nopții!
M-am oprit să-mi fac singur morală și m-am așezat pe marginea patului. Mi-am făcut un inventar rapid al portofelul, nu aveam mare lucru: buletinul, două hârtii de un leu, o cartelă de metrou cu 7 călătorii disponibile, una de RATB, două carduri goale (normal, nu?), și două poezii. Ahhhh! Poeziile alea le scrisesem cu vreo săptămâni înainte când mă întâlnisem cu o distrusă într-un parc. Atunci am realizat grozăvia. Poeziile erau problema. Cel care îmi va găsi portofelul o să dea inevitabil peste poezii. Problemă majoră: după ce că eram mort de foame, mai și scriam poezii! Ce va zice găsitorul: ”Du-te, bă, la muncă, și lasă-te poezii!” Pentru că eu sunt și poet. Adică în timpul liber scriu poezii. Unele de dragoste, altele cu Dumnezeu și îngeri, mă rog, una peste alta, scriu poezii. Dacă nu aș fi scris poezii, poate că aș fi fost bogat, dar, nu sunt. Sunt doar un poet sărac. Și mi-e rușine să știe lumea că sunt un poet sărac. Prefer să fiu un bogat fără talent literar, decât să fiu un poet care nu are bani de două cafele la mall cu o brunetă lux-lux! Tragedia e că poeziile le scriu așa pe furiș, nu știu prea mulți din colegii mei de muncă că scriu poezii, ei cred că sunt un sărac oarecare, acum, dacă s-ar afla că scriu poezii, aș fi ciuca bătăilor: ”După ce că nu ai o chiflă în stomac, mai scrii și poezii, săracie!?” Pentru că poeții în viață sunt priviți ca niște ciumați care nu produc nimic pentru cei din jurul lor. Doar, dacă mori, capeți o oarecare notorietate printe muritori. Un poet în viață nu valorează aproape nimic. Mă rog, doi lei singuri și triști. Așa că m-am hotărât, dacă găsitorul portofelului, dă de mine pe Facebook, n-am să recunosc nimic, am să spun că poeziile nu sunt ale mele, le-am împrumut de la un sărac pe stradă. Ba nu, i-am dat două țigări, iar el, generos, mi-a întins doi hârtii scrise pe care nu le-am citit niciodată, jur! Le-am băgat de jenă în portofel. Asta e: nu sunt poet, poeziile nu sunt ale mele, nu am să recunosc nimic. Și acum să pun anunțul pe Facebook: ”Pierdut BI pe bordura de la Sun Plaza, poeziile nu sunt ale mele!”

Lasă un răspuns

