Poți să mă tai și să mă arunci bucăți la câini


degeaba, o să-mi rămână imaginea ta pe spatele retinei
acolo, ca un tablou în ulei
poți să-mi iei tot: inima, plămâni, vase de sânge, degete, ochi etc-etc
să îmi rupi toți dinții din gură
să mă abandonezi undeva nu a mai călcat vreodată picior de înger
degeaba
am să mă ridic și am merg precum Iov
plin de bube și neputincios
printre oameni și povești triste, pe poteci strâmbe
căutându-te, strigându-te, milogindu-mă
plângând, leșinând
așteptând fiecare dimineață să te pot căuta
chiar dacă nu mai am ochi și
chiar dacă e o altă viață

iar când am să ajung în fața casei tale
o să mă așez pe trepte
am să rog un trecător să-mi aprindă o țigară
o să savurez fiecare fum
și când o să ieși din casă
am să te privesc ca un călugăr zen care se întâlnește cu un alt călugăr zen
și tu o să mă privește precum un călugăr zen
și vei știi că e inutil să mă tai bucăți și să mă arunci la câini
pentru că imaginea mea îți va rămâne pe spatele retinei până în ultima clipă
și oriunde ai trăi, oriunde te-ai ascunde, oricine ai încerca să fii
nu vei reuși niciodată să scapi de gaura din piept
pe care tot încerci să o astupi cu povești frumoase despre mine

nu, eu sunt cel care o să aștepte ca cineva (oricine) să te taie bucăți și să te arunce la câini
ca să-ți pun ciolanele într-un sac ieftin și să le duc acolo unde mă va aștepta
călăul meu personal să mă taie bucăți și să-mi arunce ciolanele în sacul ieftin în care sunt și ciolanele tale

Lasă un răspuns

