Despre site-ul www.poezie.ro şi măgăriile care se săvârşesc aici zilnic


Cel mai frecventat site de literatură online din România e o mare bălărie. Aici o echipă de aşa-zişi cenzori taie şi spânzură după bunul lor plac. Literatura nu prea se face, este doar vorba de afişări, steluţe şi recomandări (un fel de premiere şi recunoaştere pentru cele mai bune poezii sau bucăţi de proză). Site-ul are un aşa zis regulament de funcţionare, care exact ca orice regulament din România, nu se respectă. Ceea ce e frustrant la acest site e că niciunul dintre poeţii contemporani recunoscuţi ai României nu are cont pe acest site, care e populat în marea lui majoritate de amatori şi agramaţi. Mai mult decât atât, site-ul propune un sistem de monitorizare şi acceptare a textelor care nu este echitabil. Cei care laudă sau premiază textele celor de la putere, adică cenzorii, o duc bine: primesc şi ei stele şi recomandări, deci exact ca la piaţă, spui ceva de bine de textele unui cenzor, primeşti şi tu o bucăţică de cărniţă. Din punctul meu de vedere, cenzorii ar trebui să fie nişte arbitri, dar aici ei sunt arbitri-jucători, vă daţi seama că ei câştigă întotdeauna orice partidă la ce scor vor ei. Eu le-aş interzice dreptul de a posta poezii pe site (dacă vor să se producă literar, să renunţe la postul de arbitru-jucător), oricum sunt nişte iluştri necunoscuţi în lumea literară, exceptând 2-3 figuri din 8. Am să revin mai târziu cu detalii despre acest site. Dacă aveţi opinii, exprimaţi-le, sunt dispus să dialoghez.

56 thoughts on “Despre site-ul www.poezie.ro şi măgăriile care se săvârşesc aici zilnic

  1. astea sunt de cand lumea.

    In alta ordine de idei, sa stii ca Herinean este cu adevarat un tip de mare caracter, daca i te adresai cu o scrisoare aveai sanse mai mari de reusita, daca la un moment dat ti s-au facut nedreptati.
    dar editorii, in majoritatea lor, sunt acaparati de propria imagine de oameni importanti pe un site, imagine pe care si-o difuzeaza in toata existenta lor.
    Vasile M (chiar daca un tip talentat si destept) nu stiu ce a patit dar a inceput sa scrie prost, in maniera care se practica in general acolo, Nica M. se crede poeta geniala, cum ii zice cineva ceva cum isi scoate ochii de necaz, singurul poet adevarat dintre editori mie mi se pare Herciu. Care (poate ma insel) am impresia ca e mai mult absent ca activitate editoriala. Cei care scriu cel mai bine de pe agoni in general nu sunt apreciati si sustinuti, e o lume a amatorilor care fac un trafic bun intr-un mod decent. E un site al inceputului, ar trebui sa intelegi ca e si o problema personala daca te opresti acolo.
    mergi inainte si lasa-i in urma. exemple cred ca ai ;)

    (sa nu-mi dai numele ca sunt satul de rahaturi. mi-am pus mailul ca sa stii tu cine a comentat.)

  2. sunt de aceeasi parere cu tine, eu chiar m-am stricat de ras cand Nica s-a frustrat la maxim cand a criticat-o un user pe ea, pe marele geniu al poeziei. nu-ti mai spun ca s-a dus pe textele userului respectiv cel care ca avut cutezanta si “nesimtirea” sa se ia de marele cenzor in viata si i-a demontat toate poeziile, cred ca a facut Nica atunci un maraton prin textele aluia, vreo 20 de texte i le-a luat si le-a “criticat” :))))) da-ti seama. au mai avut ei un cenzor, nu se merita sa-i dau numele aici care mi-a scazut nivelul pt simplu motiv ca i-am aratat ca a introdus un text gresit la recomandate, era vorba de o traducere a unui autor mort acum 120 de ani :))) deci, ce pot sa le cer unor asemenea oameni?
    in schimb Herciu o fi bun poet, dar ca_cenzor e si el slab, foarte slab. la un moment dat mi-au luat iar nivelul mie in urma unui comentariu ironic pe care l-am facut eu si l-au bagat pe el, pe Herciu, in fata sa imi spuna de ce mi s-a luat nivelul, adica sa-mi prezinte acuzatiile :))) iti dai seama ca erau penibile, ulterior comentariul prin care se motiva scaderea nivelului meu a fost sters.
    ar mai fi multe de spus, acum ultima oara mi-au luat nivelul dupa ce unul pe care l-am criticat m-a facut “dobitoc” da-ti seama ca tipul fiind cenzor pe alta varianta a agoniei a scapat basma curata, in schimb eu, ca am avut curajul sa il critic, am ramas fara nivel :)))
    pai astia-s editori care ar trebui sa ne cenzureze noua comentariile si textele?
    e si o parte dintre ei pe care eu ii apreciez: Camelia H. si Felix, sunt de treaba, m-au ajutat enorm si par genul de oameni care nu pun nivelul lor pe agonia pe primul loc in viata.
    ar mai fi multe de spus, dar ma opresc aici
    oricum, acum mi-au dat -20 direct, da-ti seama ca imaginea lor nu poate fi patata pe site asa ca trebuie sa-mi inchida si mie gura cumva.
    merci, te mai astept

  3. :) subscriu la ce a scris stii tu cine :) omule, parerea mea este ca-ti pierzi timpul. nu stiu exact ce s-a intamplat de esti asa de furios :) dar presupun ca nu prea merita efortul…nu stiu. si eu am ‘activat’ pe poezie.ro departe de a avea vreo pretentie cum ca as fi, as face, as drege… erau balariile mele postate undeva :)) si am observat rahaturile astea de foarte mult timp…dar wtf?… oamenii se revarsa online, se aplauda intre ei, isi dau stelute, mai scot cate o carte, etc….
    oricum tot la english book store gasesti carti serioase ;)
    in fine, nu stiu de ce m-am apucat sa-ti las un comm despre porcaria asta…:)
    in fine, toate bune!

  4. stiu eu cine,
    intr-un timp era fan Vasile M, dar de cand a ajuns cenzor a inceput sa scrie prost si doar pentru afisari. avea un text super aiurea cu un titlu de asta comercial si poezia in sine avea doar 4 litere cand i-am spus ca e de atelier s-a ofuscat la maxim, adica un paria critica un zeu din olimpul agonic. de toata jena ce sa mai zic?
    am citit poezia din linkul tau, ce pot sa zic, balarie cu borfasi :)))))

  5. Andrei, hai sa-ti spun o chestie, o exclud pe Camelia, il exclud pe Felix, restul din marea echipa editoriala isi bat efectiv joc de mine: m-a jignit un alt cenzor, unul de pe varianta in engleza a agoniei,si evident nu a patit nimic, iar mie mi s-a luat nivelul. de tot rahatul, mi-e scarba sa ma gandesc ca ei ar trebui sa ne imparta noua dreptatea, pai ei sunt manjiti pana la Dumnezeu pai ce cred ei, ca se joaca cu nervii mei, destul le-am rabdat toate marlaniile si toate textele idioate de la recomandari, stelutele date la misto, avansarile de nivel la rude si prieteni. sa fie sanatosi sa se recomande pana o sa le vina rau intre ei. chiar tin minte ca am scris eu un text in care ii luam la misto cu recomandarile astea succesive intre ei :)) il gasesti la mine pe pagina. sa te uiti sa vezi cum au venit acolo sa incerce sa salveze aparentele.

    aaa si inca ceva, vreau sa le multumesc si cenzorilor pentru traficul pe care mi-l fac, intra direct de pe formul lor, si ma distreaza la maxim chestia asta, probabil ca se asteapta sa-i jignesc, dar nu ma cobor eu la nivelul lor, da-ti seama, daca unul dintre ei m-a jignit, eu nu raspund cu acceasi moneda ca sunt un tip civilizat si cu charm

  6. stimate Alberto,

    deşi nu este prima oară când îmi găsesc numele asociat cu diverse silogisme aiuristice pe cine ştie ce blog, este prima oară (şi înclin să cred că şi ultima oară) când aleg să spun ceva.

    ceea ce consider că merită precizat:

    i) te consider o persoană mediocră (mai puţin uman – nu te cunosc, nu îmi permit să mă exprim); prin urmare, puţin îmi pasă de concluziile pe care le tragi în ceea ce mă priveşte.

    ii) ar trebui să îmi mulţumeşti, nu să îmi reproşezi faptul că scriu din ce în ce mai prost; în felul acesta, datorită echilibrului universal şi datorită caracterului autoreglator al artei (poţi afla despre aşa ceva citind lucrări de estetică), tu (inclusiv “ştii tu cine” – apropo, şi eu ştiu) vei (veţi) scrie din ce în ce mai bine; sau nu?

    iii) dacă este adevărat că pentru toate atrocităţile echivalente holocaustului de pe planeta Literatura este vinovat colectivul redacţional de pe Agonia, eu zic să nu mai aştepţi invazia omuleţilor verzi sau cenuşii şi să te adresezi în cel mai scurt timp Curţii de la Haga; crede-mă, nu numai că te salvezi pe tine, salvezi umanitatea asta pasivă, ocupată să vizioneze filme care au ca temă teorii ale conspiraţiei.

    Skywalker literar ce eşti!

    şi, da, mulţumeşte-mi pentru trafic; altfel, ai hiberna aici, “la văgăuni” (citat pe Paraschiv, “Moromeţii”, M. Preda).

    dacă la tine mă aşteptam să exprimi astfel de aberaţii (doar de ani buni eşti Marele Maestru al Bălăriilor), la Ştii-Tu-Cine nu mă aşteptam; dar, evident, asta e problema mea.

    stimaţi lucaşi, vaderi & comp vă doresc din toată inima “succesuri”!

  7. Am vazut si eu mizeria aia. O gluma de pusti, ar fi trebuit sa fie bagata imediat in pagina de autor. (abia m-am stapanit sa-i spun, mi-am zis: stai ba coaie linistit, ce na-ai ce face? ai uitat cum se lucreaza pe aici? vezi-ti de proiectele tale)
    Am citit la un moment dat nu mai stiu unde, cred ca in subsolul unui text de-al lui, o chestie din care reiesea ca are doi copii mici. Probabil trece printr-o faza “roz” ca Picasso, scrie prost, face glume nesarate, cu titluri kilometrice si cu van munteannoven sau cam asa ceva, si – imi pare rau sa remarc – de multe ori comenteaza ca o pizda.

  8. Vad ca am scris in acelasi timp cu Vasile comentariul asa ca mai adaug:
    Vasile, nu stiu cine stii ca sunt sau cine iti inchipui ca stii, dar daca stii e bine, ar trebui cu atat mai mult sa iti dea de gandit cele spuse de mine, lucruri pe care daca ti le-as spune pe agonia ar iesi un balci de tot cacatul cu offtopice si scaderi de nivel.
    Daca stii intr-adevar atunci nu e greu sa realizezi ca nu-ti vreau raul, dimpotriva, vad niste lucruri care ar trebui sa-ti dea de gandit: de cand esti editor ai intrat in hora aia penibila a recomandarilor reciproce, te-am vazut recomandand niste balarii absolut gretoase, care nu au legatura cu poezia actuala si de fapt cu poezia adevarata, de azi si de ieri, esti contaminat serios de stilul acela cautat, cu tot felul de teribilisme, chestii “tari” si alte prostii suprarealiste de mult fumate, la care nu se mai uita nimeni din cei care au vreo legatura cu literatura serioasa si autorii actuali apreciati.
    Daca vrei sa iei partea constructiva din ce iti spun, bine, daca nu asta e, mai bine fa-ti o analiza si scoate la iveala talentul tau adevarat, scrie puternic si bine, nu te uita la gloria recomandarii de pe un site care nu e decat un poligon de exercitii literare si mergi inainte, ca te-ai blocat intr-o periferie.

  9. pentru stiu eu cine

    e foarte bine ca echipa editoriala a trimis un reprezentat incercand sa puna punctul pe i in favoarea poezie.ro iti spun clar ca sa nu existe dubii: marius surleac, care este membru al echipei editoriale, m-a jignit si nu a patit nimic, absolut nimic, mai mult decat atat: mie mi s-a scazut nivelul. asta spune tot despre calitatea lor morala, inca o data ii scot pe Camelia si Felix din discutie. cat despre valoarea literara a lui vasile atat vreau sa iti spun: daca iese pe strada si spune: “eu sunt vasile cenzor pe poezie.ro!” tu crezi ca il va baga cineva in seama? ce autoritate in domeniul literaturii are acest user cu nivel de cenzor? stii si tu, NICIUNA, un ilustru necunoscut care scrie pentru o glorie virtuala. tin sa-i multumesc pentru faptul ca nu m-a jignit, macar e un pas.
    si inca ceva: e distractiv ca se simt cu musca pe caciula si o dau din colt in colt in “vagauna asta de blog” atat de vagauna incat a coborat din olimpul agonic sa ne puna el la punct pe noi, userii de rand :)))))))

  10. pentru Vasile

    1. nu ma intereseaza ce crezi tu despre valoarea mea literara sau umana.
    2. te apreciam intr-un timp pentru textele tale, si ti-am spus-o franc de cateva ori, nu mi-e jena sa recunosc inca o data ca imi placea mult cum scriai, pana cand ai cenzor, ti-ai pierdut simtul literar si ai inceput sa scrii pentru afisari, stelute si recomandari. pacat
    3. faptul ca ma ironizezi nu poate ascunde adevarul: pe poezie.ro cenzorii fac ce vor ei: jignesc useri, dau recomandari pe blat ca la fotbal, au partiprisuri si toata gama de magarii pe care o stie un site intreg dar se tem sa o spuna
    4. si eu iti doresc multe succesuri si sper ca ai sa te convingi ca nu incerc eu sa rastorn un monstru cu picioarele de lut si aici ma refer la poezie.ro. pur si simplu mi-am expus punctul de vedere cat se poate de onest si sincer. eu nu cred ca am exagerat cu nimic cand am demascat practica voastra de a va recomanda intre voi, a va da stelute in contrapartida si de a trata membrii agoniei cu dispret cum ati facut-o cu mine. si cu altii, stiti voi cine, nu mai are rost sa dezgrop toate rahaturile voastre
    5. la revedere

  11. Eu, ca sa evit aceste gainarii, mi-am sters toate textele si tot ce mai tinea de mine (desigur ca nu se pot sterge conturile de pe poezie.ro pentru ca nu stiu cum sa-ti zic mor comentariile puse de noi de-a lungul vremii; de fapt, asa se lauda ca au zeci de mii de conturi, ei, cei mai de succes din Romania) si m-am facut ca am uitat de ei. Complet. Acum de ce imi amintesti? Vezi cum esti? :)

  12. LauraT, nu te cunosc, dar eu as fi procedat altfel in locul tau, nu mi-as fi sters niciun text, nimic pentru ca altfel prostestul tau e futil. eu nu mi-am sters nimic, pot vedea cu totii pe pagina mea ca eu chiar am pus pasiune in site-ul ala ani de zile, dar in fiecare clipa am fost sabotat, sicanat, santajat, amenintat de echipa editoriala sa tac din gura si sa inchid ochii la magariile lor. ei mi-au sters cu forta ultimul text in care le aratam toata magariile, dar nu e nicio prb, mi-am pus textul in cauza la biografie.
    o sa-i uit in curand, sunt niste oameni mici si frustrati, urmaresc doar o glorie literara virtuala, atat, niste vanitosi si orgoliosi frustrati de non valoarea lor literara.

  13. Eh, ne-am mai comentat noi uneori pe-acolo :)
    Eu nu pot fi suparata ca tine, eu doar ma separ cu totul de imaginea lor si gata. Orice asociere cu poezie.ro m-ar fi iritat teribil astazi. Asa, ca pe tine. Uita-i si continua-ti balariile albertiene. Intr-un final, poate, ca o curva lasata in camp dintr-o masina luxoasa, vor regreta ca nu te-au lasat sa le-o tragi ;)

  14. mai alberto
    äi hi tu un coropcan mediocru pe langa tovarasul muntenash de la cenzura dar intre el si tine poetul esti tu fii pe pace intre spiritul tau clocotitor si statuta si clocita apa in care se scalda arendashii romani de la agonia e cam cum e cerul de pamant daca ar fi sa aleg cu cine sa beu o berishica rieshii la continental pe tine te as alege sa ma si rad si sa ma si cant de bucurie
    eu am mai spus in multe randuri despre acest geniu al literaturii romanesti care este cum ii zice na c am uitat ….vasile asa vailica munteanu de la scularie adica de la pupitru agoniei la venirea lui acolo mic si umil modest si cu putina rusine incepuse binisor chiar a izbutit cateva texte si pana sa -l numeasca editor a stat in banca lui comenra rar si destul de la obiect
    dupa ce a devenit “puternic” precum mihai beniuc si a pierdut harul carele la inceput scria bine de avangarda chiar asa munteanu asta parca s i a pierdut si demnitatea si mintile apara poezii de trei parale ia apararea celor care fac nedreptate a dracului putere cum intuneca ea mintile
    ia sa nu mai fie astia arendashi alde nica madalina nefututa aia ca si lu asta de aici i se trge daca n o fute nimeni cata sa futa ea cum poate noroc ca n a dotat o domnul si cu scarbavnicul stromeleag ca l viola si pe radu mami cel cu fata de copchil nevinovat asa sa nu mai fie astia arendashi cum spuneam se mai uita cineva in paginile lor ? neam! daca nu s ar recomanda intre ei saracii ce bucurie ar mai avea si ei lasa i in necazul lor ca de astia ca ei e plina tara romaneasca toata ieuropa stie ca romanu s o nascut poiet
    sa ti mai spun ceva daca prin absurd ar sari agonia in aer si n ar mai fi astia arendasi romani s ar sinucide toti in masa la prima luna plina de la radu mami la nanu tati trecand prin toate duduitzele cu pixu in mana
    pune tu de fa un site de poezie daca te pricepi si hai sa le futem muma n cur alora de la agonia ce zici?

    sargon intai !

  15. parerea mea ca se pot indrepta lucrurile pe agonia daca s-ar schimba multi membrii din echipa editoriala. ce sa mai spun, site-ul a plecat frumos, dar s-a degradat treptat, s-a erodat, de fapt orgoliile celor care il pastoresc l-au erodat. si ce te rog, draga comentatorule, pe viitor, nu-i mai jigni pe cenzori. en fin
    cu mult respect pentru opinie si cu multumiri. site o sa fac cand o sa am nevoie de unul, momentan stau destul de bine si pe aici.
    numai bine

  16. tot ce scxrie dl. alberto popescu este adevărat, păcat, eu auzisem de agonia.ro, un site apreciat cândva, acum nu poţi avea un dialog cu marii invizibili, mergem înainte.

  17. Va dau mare dreptate,eu am spus despre un administrator a site-ul ca nu stie sa scrie o poezie la sectiunea sa de comentari,iar de atunci toate poeziile mele numai apar pe site.

  18. Nicu, e foarte adevarat ce spuneti dvs, dar, ma rog, orgoliul si infatuarea unor editori (nu toti, trebuie sa fiu fair si sa recunosc ca sunt si cativa okay) sunt execrabile. Mie imi vine sa vomit cand imi aduc aminte de marlaniile care se petrec acolo.

  19. alberto, cred că pe tine te preocupă mai mult ce se întâmpla în virtual decât ce se întâmplă în literatură, fie ea şi cea virtuală. cred că ai o obesesie în legătură cu ce şi cum se promovează literatura pe site-ul pe care îl tot blamezi şi de pe care nu pleci, deşi ai libretatea s-o faci oricâd dar nu o vei face, ştiu de ce dar n-are importanţă. probabil că nu vezi pădurea de copaci pentru că dacă scrisul te-ar preocupa, n-ai cădea în paranoia asta care nu are nicio bază. nu îţi cer să mă crezi, dar cel puţin cât am fost şi eu pe site-ul respectiv, crede-mă că nu a stat nimeni să promoveze aiurea indivizi care nu au talent. că se întâmplă să mai greşească vreun editor, deh, văd că deja ai aruncat cu pietre, nu mai e nevoie să te îndemn eu, dar nu se câştigă gloria cu un text recomandat, nici cu 2000. cârcotelile astea că nu ştiu ce se recomandă, că nu ştiu care grupuri de interese, etc… sunt penibile, aparţin creierelor obscure, dar tu eşti prins în paranoia asta şi nu vezi. eu nu pricep de ce şi cu cine te războieşti. du-te în alt loc unde lucrurile merg mai bine. cei care au avut ceva talent au reuşit. să-ţi amintesc cine sunt cei care au câştigat de curând premiile de debut la usr şi la cartea românească? duţescu şi despot au început să scrie pe poezie.ro. nu mai menţionez alte nume că nu are rost. aceleaşi lucruri le spuneai şi acum ceva vreme despre poezie.ro, văd că mai ai energie să continui şi parcă văd că peste 10 ani tot asta te va preocupa. deşi editorii de pe poezie.ro vor fi cu totul alţii, discursul tău… :) în concluzie, s-ar putea ca problema să fie doar în modul cum receptezi tu anumite chestii. probabil vei spune că m-am băgat aiurea în subiect, că ţin partea nu ştiu cui, dar pentru priceperea, verticalitatea, buna intenţie, etc în ceea ce-i priveşte pe vasile munteanu şi mădălinei nica, împotriva cărora văd că te revolţi în principal, eu pot garanta oricând . îi ştiu bine şi îţi spun că greşeşti şi prin faptul că ai suspiciuni deplasate, şi prin faptul că în comentariile de mai sus ai lăsat ca anumiţi indivizi să scuipe venin aiurea, sper că cel care scuipă să nu fie ioan peia, lui îi aparţine stilul. eu zic să-ţi vezi de scris altfel dacă te preocupă asta şi să laşi la dracu conflictele fără învins sau învingător din care toată lumea pierde. numai bine.

  20. dan, eu am fost dat afara de pe poezie.ro si de atunci nu am mai activat acolo. en fin, nu am nicio paranoia, si nici nu mi se pare ca toata lumea e contra mea :)). mi-am spus parerea despre tot ce se intampla acolo, si dupa cum stii si tu mai bine, ca doar ai fost cenzor, se intampla multe magarii. si oricum nu stau sa-mi fac un tel in viata sa duc o lupt impotriva site-ului. sa fie sanatos! oricum, sunt de acord cu tine intr-o privinta: magariile astea vor continua si peste 10 ani. numai bine si tie

  21. buna seara, alberto…fii amabil si taie/ spanzura al doilea i din “ilustrii” si “arbitrii”, ar fi dezastruos sa te compromiti cand mai ai atat de putin pana la canonizarea ta ca martir titular al agoniei. apoi, argumentul cf caruia pretinsei genialitati virtuale a editorilor ii corespunde o banal deceptionanta mediocritate existentiala este un sofism remarcabil de pueril; care personalitate literara consacrata si-ar asuma generos voluntariatul gestionarii unui site cu sute de useri activi si mii de “balarii” luxuriante? stii tu vreunul?
    nu uita ca ai avut si tu doza ta de succes, aura ta de debutant cu resurse si fan-club, portia ta de endorfine si bruderschaft cu toata comunitatea, succesul si disparitia lui sunt teste de caracter si nu toata lumea digera corespunzator aceasta lectie. nu uita, de asemenea, ca daca uneori ti s-a aratat fara menajamente usa din spate, aceasta directie o indica propria calitate a sarcasmelor tale, pe care extrem de lejer le numesti obiectivitate, simt critic ori fair play.
    in locul tau, n-as permite pe blog atacuri ignobile la persoana, ci doar atacuri la idee, principiu, narav si meteahna. proximitatea uratului compromite mai grav decat orice balarie gramaticala.

  22. buna seara, noemi k aka impartialitatea in persoana. lasa-ma sa-ti spun ca unii dintre cenzori si-au trecut in cv gradul lor pe poezie.ro, adica cel de cenzor, asta spune multe, nu?. mai departe, stii foarte bine ca am protestat de ani de zile pe site-ul ala contra magariilor lor, vrei texte si comentarii de ale mele in care le spuneam sa o lase mai moale cu atitudinea lor ultra superioara? deci, iar incerci sa mistifici adevarul, eu am fost contracorriente de mult timp, nu de 2 zile, chiar cand eram in “glorie” asa cum pretinzi tu :)) iar faptul ca sunt sarcastic nu inseamna absolut nimic atat timp cat nu jignesc pe nimeni, ba tin sa-ti spun ca poezie.ro incurajeaza “distrugerea autorilor prin cuvinte” vezi asta in regulamentul lor de functionare, deci iar esti pe langa, noemi. ce sa-ti mai raspund: ca nu atac pe nimeni la persoana prin acesta text, e doar opinia mea impartasita de multa lume. si o alta intrebare: te-au promovat de curand pe poezie.ro, sau urmaresti tu promovarea pe site la un grad mai mare? ca vad ca prea esti atat de “impartiala” incat ma faci sa ma gandesc ca ai tu un tel ascuns cand vii si esti partinitoare. :) numai bine si la revedere

  23. eu pe agoniea am scris poezii religioase dar,domniide la atelier,mi le tineau inchise si am renuntat singura pentruca se cere sa scrii cu majuscule …am scris asa cum mi sa cerut dar , poeziile religioase nu sunt la cautare …daca scrieam asa …cam, intr-un fel mai deochiat poate ca erau putin bagate in seama, asa ca, dece era sa mai scriu pe acest forum daca le citeam doar eu…

  24. eu pe agoniea am scris poezii religioase dar,domniide la atelier,mi le tineau inchise si am renuntat singura pentruca se cere sa scrii cu majuscule …am scris asa cum mi sa cerut dar , poeziile religioase nu sunt la cautare …daca scrieam asa …cam, intr-un fel mai deochiat poate ca erau putin bagate in seama, asa ca, dece era sa mai scriu pe acest forum daca le citeam doar eu…nu ma repet dumneavoastra imi respingeti comentariul…

  25. eu pe agoniea am scris poezii religioase dar,domniide la atelier,mi le tineau inchise si am renuntat singura pentruca se cere sa scrii cu majuscule …am scris asa cum mi sa cerut dar , poeziile religioase nu sunt la cautare …daca scrieam asa …cam, intr-un fel mai deochiat poate ca erau putin bagate in seama, asa ca, dece era sa mai scriu pe acest forum daca le citeam doar eu…vreau sa vad si eu comentariul meu dublicat va rog sa mi-l aratati ca nu este afisat nici cel original dar , …nu va place sa fiti criticati

  26. eu pe agoniea am scris poezii religioase dar,domniide la atelier,mi le tineau inchise si am renuntat singura pentruca se cere sa scrii cu majuscule …am scris asa cum mi sa cerut dar , poeziile religioase nu sunt la cautare …daca scrieam asa …cam, intr-un fel mai deochiat poate ca erau putin bagate in seama, asa ca, dece era sa mai scriu pe acest forum daca le citeam doar eu… dece?…

  27. opesmooh
    iunie 11, 2010 la 11:31 pm Edit #

    eu pe agoniea am scris poezii religioase dar,domniide la atelier,mi le tineau inchise si am renuntat singura pentruca se cere sa scrii cu majuscule …am scris asa cum mi sa cerut dar , poeziile religioase nu sunt la cautare …daca scrieam asa …cam, intr-un fel mai deochiat poate ca erau putin bagate in seama, asa ca, dece era sa mai scriu pe acest forum daca le citeam doar eu…
    opesmooh
    iunie 11, 2010 la 11:32 pm Edit #

    eu pe agoniea am scris poezii religioase dar,domniide la atelier,mi le tineau inchise si am renuntat singura pentruca se cere sa scrii cu majuscule …am scris asa cum mi sa cerut dar , poeziile religioase nu sunt la cautare …daca scrieam asa …cam, intr-un fel mai deochiat poate ca erau putin bagate in seama, asa ca, dece era sa mai scriu pe acest forum daca le citeam doar eu…nu ma repet dumneavoastra imi respingeti comentariul…

    doamna draga, nu aveti somn la ora asta?
    eu nu mai scriu de mult pe http://www.poezie.ro, nu mai ma intereseaza magariile lor zilnice

  28. Nu pot decat sa fiu de accord cu autorul acestui material. Va spun o mica povestioară. George Vulturescu, poet de Satu Mare respectiv directorul Directiei pentru Cultura Culte si Patrimoniu Cultural National le-a facut favoruri poetilor sarbi (Adam Puslojic si Randomir Andric) pentru ca acestia, la randul lor, sa ii mentioneze numele in literatura. Am scris despre acest fapt cand eram ziarist la cotidianul Adevarul. A iesit urat. Apoi, recent, am lasat un comentariu la un interviu cu dansul, pe poezie.ro. In comentariu il criticam pentru faptul ca este egolatru (la manifestarile culturale nu pierde ocazia sa spuna: “traiesc intr-un desert cultural” – tradus: numai EU sunt poet in Satu Mare) si ca foloseste aceleasi teme si motive in toate volumele sale: cutitul osanului (lui i-a spus cineva ca e bine ca scrie asta…), stanca, podul sau ochiul orb (isi exhibeaza handicapul vizual in cel mai penibil mod). Dupa ce am lasat acest comentariu, poeziile mi-au intrat in “atelier”. Oricum ne aveam de gand sa le modific, de dragul unora. Daca ei au impresia ca noi, generatia noua, ii vom pastra pe acesti indivizi sinistri in literatura romana, se inseala. Ii vom taia cu toata puterea. Daca este ceva personal intre mine si poeti de acest gen? Da! Obiectivitatea.

  29. Domnule, site-ul are un regulament destul de generos cu autorii, dar, din pacate, nu se aplica, sau se aplica la nevoie si depinde de urgenta editorului care il aplica. Eu am fost dat afara de acolo pentru ca am fost jignit de un cenzor caruia i-am spus sa-si ceara scuze, hilar, nu? Problema site-ului nu e regulamentul, care repet, e bun, nu e vorba de userii de zi cu zi, ci de editori si de orgoliile lor. Daca mai aveti ceva de spus, va ascult. O zi buna

  30. Literatura romana e monopolizata de bosorogi, senili, curvete, frustrate, nefutute etc. Imi imaginez ca pozitia de cenzor e un fel de “laba” intelectuala. Dar asta e sindromul sefiei, omniprezent la roman. 90 % din poeti romanii habar nu au ce e poezia si au ramas tot la Eminescu. Sunt desigur si scriitori buni dar care nu pot patrunde din cauza gastilor. Eu zic sa ne reprofilam pe literatura engleza. ;)
    Scuze daca comentariul meu e prea vulgar. Poti sa i stergi, no problem.

  31. Din experienţa mea, îmi dau seama că nimănui nu-i convine să dezvolte pe altcineva. Mai mult ar dori să pară “binefăcători”, să treacă drept Maeştri, dar să nu trădeze vreun “secret al artei”. Mai vorbim.

  32. am ajuns din greseala aici. dar a meritat, pentru ca acum stiu in sfarsit cum se cearta/ataca tocilarii (tineri sau batrani) intre ei
    trebuie sa va marturisesc ca ati facut un intreg birou sa rada
    va multumesc! continuati sa fiti tocilari, omenirea are nevoie de voi

  33. buna, am dat din intamplare peste articolul tau, dand cautare pe google dupa o metoda prin care mi-as putea sterge contul de pe poezie.ro. stiam de site (agonie) de ceva timp de la cineva, insa nu m-am gandit decat alaltaieri sa ma inscriu si eu. am zis ca, uite, niste oameni care ii lasa pe oamenii simpli, ca mine, sa se desfasoare. pe parcurs, mi-am dat seama ca mi s-a dat nivelul -10. am citit regulamentul si am aflat, cu stupoare, ca nivelul -10 inseamna ca ai dat dovada de ‘rea-vointa’ si ‘greseli repetate’. m-am minunat, de unde pana unde rea-vointa. apoi mi-am dat seama ca nu am facut ceea ce vor ei, adica sa le dau numele complet etc. — ceea ce mi s-a parut ciudat –, si am ales sa fiu anonim. cred ca oricine are dreptul sa se protejeze, nu? citind mai departe regulamentul, m-am simtit foarte… ‘sugrumata’, intr-un fel. venisem acolo ca sa ma bucur, sa cunosc oameni, sa le citesc scrierile. si m-am simtit captiva. azi am sters cele doua poezioare pe care apucasem sa le trimit (macar asta se poate face) si am ramas cu un gust usor amar. inca ceva ce mi s-a parut foarte drastic, faptul ca nu ai voie sa raspunzi la comentarii in felul urmator: multumesc pentru comentariu; multumesc ca ai trecut pe aici; ma bucur ca iti place etc. WOW. OK, e casa lor, e acoperisul lor, ei decid. dar eu nu mai intru la ei inauntru. :-P

  34. Sorin, cu tot respectul pentru talentul tau indiscutabil, vorbesc despre acei cenzori care incalca regulamentul site-ului, si o fac cu nonsalanta. Ma rog, nu mai activez de mult pe site, dar imi aduc aminte cu multa sila de magariile pe care le comit acolo unii dintre cenzori.

  35. Cu părere de rău dar chiar aşa este. Cred ca o parte dintre editori, au ramas cu nostalgiile unei vremi trecute de pe vremea lui:… să zicem Paul Everac. Îmi amintesc despre un concurs facut de Academia Caţavencu, în care trebuia să anagramezi nemele mai multor personalităţi ale vremii. Câştigătorul anagramase chiar numele: Paul Everac…. Rezultatul a fost: CE VREA PULA. Scuze dar cred că se potriveşte.Respecte.

  36. Ce sa mai spun? Se potriveste, nu se potriveste, site-ul a decazut mult in ultimii ani, ma rog, trebuie gasita o metoda de a-l resuscita profund.
    Merci de prezenta si comentariu, cristian.

  37. Hmm…. am dat astazi(cam tarziu) peste acest articol si am vrut sa las un semn. Sunt total de acord cu parerea ta despre site, activam si eu intr-o vreme desi nu am fost prea prolific si nici atata discutat, apreciat.
    Postam poezie pe acel site de cand am inceput sa scriu mai serios(acum am dat-o pe proza, mai lirica sau nu, nu prea mai cochetez cu versurile) si intotdeauna m-a cam deranjat atitudinea acelor redactori care clasificau textele foarte aleatoriu, aiurea, lasand senzatia ca nu aveau criterii pe care le puteai urmari.
    Mi se parea chiar ca tinea de faptul daca au avut ei o zi buna sau nu atunci cand treceau peste textul tau, realtiv la cum ti-l aprobau, clasificau, sper sa nu fiu prea rautacios.
    Etichetele “atelier” din care nu erau scosi unii(am avut si eu ceva probleme) mi s-au parut neinspirate, cel putin nefunctionale, caci cei ce aveau lucrari la atelier nu prea beneficiau de comentarii constructive si sugestii, motivatii pentru care lucrurile erau asa.
    Cu toate aceste neajunsuri, am avut o perioada destul de intinsa(cativa ani) cat am participat pe acel site, eram la inceput cu poezia atunci si cu scrisul in general.
    Astazi cand am dat peste articol mi-am adus aminte de numele tau, imi suna cunoscut si mi-am dat seama ca pe poezie.ro te-am mai vazut, mai citeam textele tale, desi nu cred sa fi comunicat prin comentarii(nu eram eu asa de activ).

    Am vrut sa te-ntreb daca imi poti recomanda alta comunitate literara mai valabila, unde lucrurile chiar functioneaza, organizat, conform regulamentului, si cu oarecare activitate? (Vad ca majoritatea autorilor s-au mutat pe bloguri – am si eu site-ul unde-mi pun lucrari – si n-am mai incercat alt site in genul poezie.ro unde sa-mi public din lucrari)

  38. Nenorocitii astia de pe Agonia promoveaza cenzura, cum e un adevar adresat cu intentie publica asupra conduitei care o au, te cenzureaza! RAMANE INTREBAREA CE PROMOVEAZA CU ADEVARAT ?!?!?! promoveaza tot ce promoveaza majoritatea nimicurilor din tara asta atat de frumoasa dar atat de bolnava!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  39. și eu am cont pe același site, dar nu mi-am făcut contul doar pentru a publica cât pentru a învăța de a alții mai buni , mai celebri care deja au un nume în poezia românească, dar sfaturile, comentariile nu se învârt decât între ei, mai marii siteului,
    plus că dacă cumva le spui ceva gen „vezi că textul autorului x e bun pentru recomandate” te expulzeaza; o spun din proprie experiență deoarece zilele trecute am găsit un text foarte bun al unui autor proasăt pe site(era primul text al autorului respectiv) iar pe lângă comentariul pe marginea textului am lăsat și o sugestie cum că acest text ar merita la recomandate, mai marii site-ului categorizându-mi commentul la off-topic deci… big like pentru articol

  40. Pai îți dau dreptate totuși au mai rămas câțiva autori buni de poezie pe acolo cum ar fi radu ștefănescu, george asztalos,leonard ancuța și cam atatât cred – cel puțin mie mi se par niște poeți de excepție atât prin limbaj cât și prin exprimare – dar care în ultima vreme publică și ei din ce în ce mai puțin ultimul dintre ei manifestîndu-și nemulțumirea într-un comentariu, fapt pentru care i-a fost scăzut nivelul, deci în ceva timp se va duce dreq vor rămâne doar cei care taie și cenzorii

Lasă un răspuns

